קטגוריות
ציוד מדעי כיול ותחזוקה למעבדות

מה זה בעצם ליופיליזציה ? ‏

תהליך הליופיליזציה כרוך בהתאיידות מים ממיכלי עצירה חלקית. לפני הטעינה, יש לנקות את האיל קודם. צעד זה הכרחי בתנאים אספטיים. ישנם דגמי ליופיליזר רבים זמינים, אבל לא כולם מתאימים להכנת תרופות רגישות. להלן כמה דברים שיש לשקול כאשר רוכשים ליופיליזר ליטי: תא אטום, היכולת לחטא נוזל הידראולי, ומחזור ספציפי למוצר.

ליופיליזציה (Liophilizing) היא תהליך שבו תוצר התרופה מופרד ויוצר את צורתו הנוזלית. תהליך זה ידוע כליופיליזציה מתאדה. זוהי שיטה יעילה להסיר גבישי קרח מתרופות. המעבה אוסף את האדים מהמעבה ומקפיא את המים באיטיות. זה חיוני לייצור מוצרי תרופות יציבים. טכנולוגיה זו שימושית מאוד גם למפתחי תרופות הורות.

לייופיליזר צריך להיות מצויד במכשור לשליטה בפרמטרים של תהליך מפתח, כגון הטמפרטורה, לחץ התא ולחץ עיבוי. יצרן המוצר אמור לספק מידע על הנקודה האוטקטית שלו ועל מגבלת זמן ההתאיידות שלו כדי להבטיח שהמוצר בטוח ככל האפשר. ליופיליזר חייב להיות מסוגל לשמור על טמפרטורת המוצר, כיוון שכמה רכיבים כימיים עלולים להפוך לבלתי יציבים אם נחשפים לטמפרטורות גבוהות.

לפעמים, הנקודות האוטקטיות אינן ידועות. עם זאת, סקירה יסודית של רשומות הבטחת איכות תחשוף כל קבוצה בעייתית. יומני תחזוקה מונעים גם כפופים לאותה בדיקה. לא משנה מה היצרן טוען, אם הטמפרטורה של הליופיליזר היא מתחת לנקודה משולשת, סביר להניח שהוא קר מדי. הנקודה האוטקטית חיונית ליציבות המולקולה הטיפולית.

תהליך הליופיליזציה כרוך בהקפאה-ייבוש של מזון וחומרים אחרים. זוהי דרך בטוחה וידידותית לסביבה לשמר מזון, לשמר תוכן תזונתי ולמנוע זיהום. כאשר מוצר קפוא, התרכובות הכימיות נשארות במצב קפוא. החומר שנוצר קפוא לחלוטין ואין בו מים יוניים. המבנה הפיזי שלו שומר על המבנה הנקבובי שלו. היא שימושית גם בייצור תרופות.

תהליך הליופיליזציה כרוך בשימוש בליופיליזר, המשלב שני סוגים של התקני ייבוש. ניתן לנטר את טמפרטורת התוצרים הליופילטיים באמצעות תרמוקאופלס, המאפשר לאדם לבדוק את איכות המוצר שלו ללא צורך לבלות שעות במעבדה. ניתן לשמור במקרר גם ליטר של מזון ליופילי טרי לתקופות ארוכות.

תהליך הליופיליזציה כולל שלושה שלבים. קדם הקפאה היא הצעד הראשון. זה מבטיח שחומר הדגימה יישאר קפוא לחלוטין. השנייה היא סובלימציה, שמספקת את מאפייני השימור. חייבים לחטא את שניהם. בעוד ליופיליזר עובד הכי טוב עבור כמויות קטנות של מזון נוזלי, חברות תרופות גדולות יכולות להשתמש בו גם לליופיליזציה בקנה מידה גדול. ואז, הם יכולים להעביר מוצר למיקום אחר.

ניתן לתאר ליופיליזר כמכשיר מורכב. המרכיב העיקרי הוא מדחס בלחץ נמוך. הוא שולט בסובלימציה. שסתום בין הבמה מחבר את המדחס בלחץ גבוה ליחידת הלחץ הנמוך. במהלך תהליך המשאבה, שני המדחסים עובדים בלחץ נמוך. בדרך זו, ליופיליזר יכול לשמור על עקביות לאורך זמן. זה אומר שחשוב לבדוק את הטמפרטורה של הליופיליזר ואת מחזור ההקפאה מחדש כדי למנוע כישלון של התהליך.

יש הרבה דברים שצריך לשקול כשקונים ליופיליזר. ראשית, ודא שהמוצר יציב. יציבות חיונית למוצרים ליופיליים. לכן, זה חייב להישמר היטב לחיי המדף הנכונים. הגן על המוצר ממגוון מזהמים לאחר ליופיליה. זה כולל חלקיקים הנישאים באוויר. יש לשמור את הליופיליזר באזור נקי.

ליופיליזר (Lyophilizer) הוא מכשיר המאפשר התאדות של נוזלים, והוא יכול גם ליופיליזציה של נוזל. הסוג הנפוץ ביותר של ליופיליזרים הוא תא ואקום. מטרתו העיקרית היא לשלוט בטמפרטורה של המוצר. על ידי שליטה בטמפרטורה, ליופיליזר יכול להפחית או לחסל מזהמים. ליופיליזר יכול לשמש גם להקפאת תרופות.

יש לחטא ליופיליזר בסביבה נקייה. אם הצנרת לגז סטרילי אינה נגישה, הליופיליזר עלול להיפגע. יתר על כן, ייתכן שהמכונה אינה סטרילית כשמדובר בצנרת לגז סטרילי. כשזה קורה, האוויר הסטרילי חייב להיות מוחלף בליופיליזר עם דלתות כפולות.

פרטים נוספים: GOLIK