קטגוריות
ציוד מדעי כיול ותחזוקה למעבדות

בשביל מה משמש מנומטר – מד לחץ?

מנומטר – מד לחץ הוא מכשיר המודד את ההבדל בין שני לחצים. יש לו גם סוף פתוח וסגור. הלחץ בקצה הסגור גבוה יותר מזה שבקצה הפתוח. ההפרש בלחץ שווה להפרש בלחץ האוויר, מינוס גובה. כדי להשתמש במנומטר, יש צורך לדעת את הלחץ של הגז בשני הקצוות הפתוחים והסגורים.

במאנומטר אופקי של עמודה אחת, החלק העליון של צד שמאל סגור, בעוד שבקצה הפתוח יש דגימה של גז או ריק. הלחץ באיבר הימני עולה כאשר הנוזל המנומטרי נופל. ראש הלחץ של נוזלים קלים וכבדים הוא ההבדל בין שתי רמות אלה. ההפרש בלחצים שווה לצפיפות הנוזל. במאנומטר עמודה אחת אנכית, הגובה שווה לרמה של הנוזל בגפה הסגורה.

למד-אדם מסוג טוב יש באר גדולה ברגל אחת וצינור קטן בשנייה. שינוי של דקה ברמת הנוזל יגרום לשינוי גדול בגובה הצינור. מד לחץ צינור U משתמש בצינור בגובה יחיד במקום גדול-באר. מד לחץ צינור U משתמש בפחות שפופרות והוא יקר יותר. שטח הבאר גדול מזה של הצינור, כך שהיחס בין השניים הוא בדרך כלל גדול מ-10.

המדחפים הנפוצים ביותר הם מודלים אנכיים של עמודה אחת. הנוזל בפנים מלא באוויר. ניתן לגשת לאוויר ולגרש אותו מלמעלה דרך הברז. מכיוון שהנוזל המנומטרי נע מטה, גם האיבר הימני עולה. האיבר השמאלי נמוך יותר מהאיבר הימני. ראש הלחץ נמוך יותר בצד שמאל מאשר בגפה הימנית והאגף הימני בולט יותר משמאל. כאשר הגפיים הפוכות, התוצאה היא לחץ שלילי.

ישנם סוגים רבים של מד לחץ. באפשרותך להשתמש ברומטר כדי למדוד את הלחץ במוט, בעוד מד לחץ נוטה מודד את הלחץ בבריכת שחייה. ברומטר הוא לא מד לחץ; זה כן ברומטר. בניגוד למדחום, אין לו ברומטר. מד חום מודד לחץ בתוך צינור. אם הוא לא יכול לקרוא את הלחץ בקצה אחד של הצינור, זה יצביע על כך שהטמפרטורה נמוכה יותר.

מד לחץ הוא מכשיר שמודד לחץ בנוזלים. הטמפרטורה משפיעה על צפיפות הנוזל. שגיאה במד לחץ עלולה להיגרם מהטמפרטורה. דרך אחת לבדוק את הלחץ של מיכל המים היא להשתמש בלחץ סטנדרטי של מים. מד-אדם יכול גם לקבוע את הטמפרטורה של הגוף. זה מודד את הטמפרטורה בתוך מיכל. במהלך תהליך המדידה, ניתן להציבו במכונית כדי לנטר את איכות המים.

מד-אדם מודד את הלחץ של נוזל. ברומטר מודד את הלחץ של נוזל על ידי הורדה או עלייה. מד לחץ נוטה מודד לחץ בנוזל באותו הזמן. רגישותו הופכת אותו לבחירה מצוינת למשימות רבות. מד לחץ הוא כלי מעולה לקביעת הלחץ של נוזל. יש יתרונות רבים לשני סוגי המנומטר. עם זאת, אתה צריך לבחור אחד שעובד בשבילך.

במד לחץ אופקי של עמודה אחת, רמת הנוזל של הגפה הימנית עולה. הלחץ ברגל שמאל יורד וגובה הגפה הימנית עולה. בדרך כלל, הבדלים אלה משתקפים בגובה הגלילים. ראש הלחץ (h1) מודד את ההבדל בין שתי רגליים אלה. המדידות של מד לחץ תלויות בסוג הנוזל. למודל בעל עמודה אחת יש שתי גפיים. גליל בעל טור אחד ידוע גם בשם ”U”.

צינור u-tube-שפופרת צינורית-צינורית manometers מכיל נוזל אור למדוד את פער הלחץ בין שתי נקודות. החלק העליון של מד לחץ u-tube מחובר לשתי נקודות ויש לו רמה דומה של כספית בשני הצדדים. עם זאת, למנומטר בצורת U אין עיצוב סימטרי. מכיוון שזה סימטרי, הלחץ בגלילים יהיה שווה בשני הגלילים.

פרטים נוספים: מד לחץ www.scalar.co.il